22 September 2009

SURAH THAAHAA

بِسۡمِ اللهِ الرَّحۡمٰنِ الرَّحِيۡمِ

SURAH THAAHAA
Maksudnya: Hai Manusia

Dengan izin Allah SWT yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, barangsiapa yang membacanya, nescaya Allah akan mengurniakan kepadanya ilmu pengehtahuan dan akan tercapai segala maksudnya. Untuk mendengar bacaan dan terjemahan surah ini, sila klik link dibawah ini.
Quran Explorer - [Sura : 20, Verse : 1 - 135]

Barangsiapa yang membaca ayat 25 hingga ayat 28 sebanyak 21 kali, tiap tiap hari selepas solat subuh nescaya otaknya akan cerdas dan akalnya akan sempurna.Untuk mendengar bacaan dan terjemahan ayat ayat ini, sila klik link dibawah ini.Quran Explorer - [Sura : 20, Verse : 25 - 28]

Di dalam riwayat lain diceritakan oleh Abdullah bin Salam r.a., ketika keluarga Rasulullah menghadapi sebarang kesempitan rezeki, beliau akan memerintahkan mereka mendirikan solat dan membaca ayat 132 surah Taha. Firman Allah di dalam ayat berkenaan, "Dan perintahkanlah keluargamu serta umatmu mengerjakan sembahyang, dan hendaklah engkau tekun bersabar menunaikannya. Kami tidak meminta rezeki kepadamu, (bahkan) Kamilah yang memberi rezeki kepadamu. Dan (ingatlah) kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertaqwa." Untuk mendengar bacaan dan terjemahan surah ini, sila klik link dibawah ini.
Quran Explorer - [Sura : 20, Verse : 132 - 132]

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen